2.2 Úlohy práce SOČ

Práca SOČ má za úlohu napĺňať niekoľko hlavných úloh:

·           „Prispievať k vyhľadávaniu talentovaných a nadaných žiakov stredných

škôl, podporovať cieľavedomú prácu s nimi,

·         rozvíjať tvorivé a kritické myslenie žiakov, rozširovať a upevňovať ich

odborno-teoretické vedomosti a odborno-praktické schopnosti, zručnosti

a návyky, vytvárať trvalý vzťah k príslušnému študijnému a učebnému

odboru,

·         viesť žiakov k samostatnej tvorivej  činnosti, upevňovať ich záujem

o sebavzdelávanie,

·         naučiť stredoškolákov nadviazať a rozvíjať spoluprácu s odbornými

vedeckými a výskumnými pracoviskami, pracoviskami v akademickej,

podnikateľskej i komerčnej sfére,

·         vytvárať pre školy a pre pedagogických zamestnancov konkurenčné

prostredie na hodnotenie a porovnávanie kvality výchovno-vzdelávacieho

procesu v jednotlivých školách,

·         využívať poznatky získané na prehliadkach SOČ pre skvalitnenie

výchovno-vzdelávacieho procesu,

·         prispievať k účelnému a efektívnemu využívaniu voľného času žiakov,

vytvárať podmienky na úspešnú reprezentáciu Slovenskej republiky na medzinárodných súťažiach, prehliadkach, sympóziách, workshopoch a pod.“
(Ako písať, prezentovať a obhajovať prácu Stredoškolskej odbornej činnosti, 2013, s.9,10)


Vytvorte si web stránku zdarma! Webnode